• Bài trích
  • Nhan đề: Mức độ ảnh hưởng của các yéu tố đến hiệu quả học tập các môn lí luận chính trị của sinh viên: Nghiên cứu tại Trường Đại Học Tây Đô

Tác giả CN Tô Anh Dũng
Nhan đề Mức độ ảnh hưởng của các yéu tố đến hiệu quả học tập các môn lí luận chính trị của sinh viên: Nghiên cứu tại Trường Đại Học Tây Đô
Tóm tắt Political theory is one of the important subjects in universities; therefore, analyzing and evaluating the teaching and learning process of this subject is really necessary, as a basis to contribute to clarifying the theoretical basis for solutions to improve the effectiveness of teaching and learning Political Theory courses at schools. This study was conducted at Tay Do University based on quantitative statistical methods such as the model of evaluating perceived service quality, exploratory factor analysis and multidimensional regression of intermediate variables on a sample of 685 observations. The research results showed that the factor Teaching method had the greatest influence on the satisfaction of the students studying Political Theory and this satisfaction had a strong influence on the effectiveness of learning the subject. The research results are the basis for making comments towards improving the quality of teaching and learning Political Theory subjects at the School based on active learning methods.
Từ khóa tự do Service quality
Từ khóa tự do factor analysis
Từ khóa tự do satisfaction
Từ khóa tự do teaching and learning effectiveness
Tác giả(bs) CN Nguyễn Thị Thúy Vân
Tác giả(bs) CN Nguyễn Thị Thúy An
Tác giả(bs) CN Nguyễn Việt Hùng
Nguồn trích Tạp chí giáo dục : Tạp chí lí luận - khoa học giáo dục Bộ giáo dục và đào tạo2024-10-30tr. Số: 19 Tập: 2024
00000000nab#a2200000ui#4500
00156006
0026
00421C036B4-A310-4DE9-B059-AEB6429B4111
005202410311559
008081223s VN| vie
0091 0
039|y20241031160011|zcuonglv
040 |aTV EAUT
041 |avie
044 |avm
10010|aTô Anh Dũng
245 |aMức độ ảnh hưởng của các yéu tố đến hiệu quả học tập các môn lí luận chính trị của sinh viên: Nghiên cứu tại Trường Đại Học Tây Đô
520 |aPolitical theory is one of the important subjects in universities; therefore, analyzing and evaluating the teaching and learning process of this subject is really necessary, as a basis to contribute to clarifying the theoretical basis for solutions to improve the effectiveness of teaching and learning Political Theory courses at schools. This study was conducted at Tay Do University based on quantitative statistical methods such as the model of evaluating perceived service quality, exploratory factor analysis and multidimensional regression of intermediate variables on a sample of 685 observations. The research results showed that the factor Teaching method had the greatest influence on the satisfaction of the students studying Political Theory and this satisfaction had a strong influence on the effectiveness of learning the subject. The research results are the basis for making comments towards improving the quality of teaching and learning Political Theory subjects at the School based on active learning methods.
653 |aService quality
653 |afactor analysis
653 |asatisfaction
653 |ateaching and learning effectiveness
700 |aNguyễn Thị Thúy Vân
700 |aNguyễn Thị Thúy An
700 |aNguyễn Việt Hùng
7730 |tTạp chí giáo dục : Tạp chí lí luận - khoa học giáo dục Bộ giáo dục và đào tạo|d2024-10-30|gtr.|v2024|i19
890|a0|b0|c1|d0
Không tìm thấy biểu ghi nào
Copyrights © Thư Viện Trường ĐH XÂY DỰNG HÀ NỘI