• Bài trích
  • Nhan đề: Tác động của các quá trình học tập chuyển hóa tới thay đổi của sinh viên sau thời gian thực tập sư phạm

Tác giả CN Nguyễn Thúy Nga
Nhan đề Tác động của các quá trình học tập chuyển hóa tới thay đổi của sinh viên sau thời gian thực tập sư phạm
Tóm tắt In many countries around the world, the transformative learning theory is considered important and meaningful for adult learning to develop personal capacity as well as professional qualities; However, this research direction in our country still has many limitations. Based on Mezirow's (1991) transformative learning theory, the study aims to investigate the impact of transformative learning processes on changes in students' worldviews and ontology after a pedagogical internship. The authors surveyed 179 pre-service students at a university in Hanoi. The questionnaire was sent to the research participants via Google Forms, and the data were analyzed using Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM). The results showed that transformative learning processes moderately impacted changes in students' conceptions of the world and themselves. These results suggest that universities and student-hosting institutions create significant changes in students' worldviews and ontology by organizing diverse experiential activities, open discussion and debate, and creating opportunities for students to be proactive in planning and taking responsibility for their internships.
Từ khóa tự do impact
Từ khóa tự do transformation
Từ khóa tự do internship
Từ khóa tự do Transformative learning
Tác giả(bs) CN Nguyễn Ngân Hà
Nguồn trích Tạp chí giáo dục : Tạp chí lí luận - khoa học giáo dục Bộ giáo dục và đào tạo2024-10-30tr. Số: 19 Tập: 2024
00000000nab#a2200000ui#4500
00155994
0026
004C70294EF-3E06-407B-923A-45DB0B71B863
005202410301452
008081223s VN| vie
0091 0
039|y20241030145240|zcuonglv
040 |aTV EAUT
041 |avie
044 |avm
10010|aNguyễn Thúy Nga
245 |aTác động của các quá trình học tập chuyển hóa tới thay đổi của sinh viên sau thời gian thực tập sư phạm
520 |aIn many countries around the world, the transformative learning theory is considered important and meaningful for adult learning to develop personal capacity as well as professional qualities; However, this research direction in our country still has many limitations. Based on Mezirow's (1991) transformative learning theory, the study aims to investigate the impact of transformative learning processes on changes in students' worldviews and ontology after a pedagogical internship. The authors surveyed 179 pre-service students at a university in Hanoi. The questionnaire was sent to the research participants via Google Forms, and the data were analyzed using Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM). The results showed that transformative learning processes moderately impacted changes in students' conceptions of the world and themselves. These results suggest that universities and student-hosting institutions create significant changes in students' worldviews and ontology by organizing diverse experiential activities, open discussion and debate, and creating opportunities for students to be proactive in planning and taking responsibility for their internships.
653 |aimpact
653 |atransformation
653 |ainternship
653 |aTransformative learning
700 |aNguyễn Ngân Hà
7730 |tTạp chí giáo dục : Tạp chí lí luận - khoa học giáo dục Bộ giáo dục và đào tạo|d2024-10-30|gtr.|v2024|i19
890|a0|b0|c1|d0
Không tìm thấy biểu ghi nào
Copyrights © Thư Viện Trường ĐH XÂY DỰNG HÀ NỘI